Friday, December 31, 2010

Happy New Year Everyone.....Észak Yorkshire-ből

szilveszteri vacsorám a panzióban

kandalló részleg a bútorboltban

messze az egyetlen hotel ahol lakom
a világvégén vagyok Észak-Yorkshire-ben, most itt dolgozom 5 napig, ami nem is lenne baj, ha lenne egy bolt a közelbe, ahol tudnék kaját venni magamnak. ha lenne normális buszjárat átmenni a másik faluba kajáért......ha lenne egy normális taxi ami időre jön....ha lenne egy bankautomata ahonnan tudnék pénzt felvenni mert csak kb. 25 fontom van kp-ben......holnap szabad vagyok hurrá, egyedül szilveszterezem egy pici panzió szobájában. Legalább a reggelit elfogadtam ma itt, (benne van az árban amit a cégem fizet.)
Találtam viszont egy nagyon nagy "csűrt" bútorbolt, hát az valami fantasztikus volt!!! Nagyon élveztem, rengeteg apróság és kerti dolgok, annyira tudtam volna vásárolni. Még a padlásra is fellehetett menni, életem legklasszabb bútorboltja volt. Volt kandalló részleg, igazi angolos elegáns mahagóni dolgozó szoba, Chesterfield bőr garnitúrákkal, meg koptatott fehér stlusú country hangulat, kovácsolt vas kiegészítőkkel, viktóriánus madárkalitkákkal,  modern dolgok is voltak, meg hatalmas nyers tölgyfa asztalok, zongora, meg páncélos lovagok, kerti dolgok és minden elérhető áron, nagyon sajnáltam hogy nem tudok hazavinni egy rakás dolgot. Mintha besétáltam volna egy angol lakberendezési magazinba. Ilyen üzletek csak vidéken vannak, a városokban nincsenek.
Ma úgy tudok menni dolgozni, hogy az egyik kolléganőm felvesz mikor jön munkába mert a szállás másik faluban van, mert hálisten ketten vagyunk a beteg mellett. Utána dolgozom 1-én és másodikán reggel 8-tól este 8-ig. Remélem sikerül azt is megszervezni egy másik kolléganőmmel, mert akkor még majd busz sem jár.
A taxi meg felejtős már annyi rossz tapasztalatom van. Minimum egy órával előbb kell megrendelni és késve jönnek ha egyáltalán. Késtem már le ugye vonatot miattuk a múltkor.
Ja a vonatok sem járnak pontosan, a 2 és félórás vonat utam ide 3 órás lett annyit késtünk Birmingham és York között...pont elég volt, hogy lekéstem a második vonatomat, amire igy 50 percet vártam....már nem is csodálkoztam. A tájból semmit nem látok, mert sötétben utaztam végig, plusz még akkora köd is volt, hogy nem ismerném meg a házat, ahová jöttem. Szóval a második vonattal még jöttem 20 percet és szerencsémre volt egy üres taxi az állomáson.
Ezek nagyon kicsi helyek, embert sem láni meg a autókat sem. Igazi kis falvak, bezárt pici állomásépületekkel. Ja a taxival még 3 falunyit jöttem.
Állandóan egy angol regény jut eszembe, mikor egy frissen végzett állatorvost kihelyeztek a vidéki Angliába dolgozni. Éjjel-nappal dagasztotta a sötétben ködben és esőben a sarat, ment hideg istállókba menteni a borjak életét. Borzalmas körülmények között. Humorosan íródott persze a könyv. Tudom miért van angoloknak humora, mert ennyi nehézséget csak így lehet elfogadni. Ja és ilyen szürkeségben és nyomasztó ködben kénytelenek voltak a rock zenét feltalálni és a drogozást meg a punk stílust.
Hát rég vártam ennyire hogy üljek a vonaton visszafelé, ja, meg a tavaszt, hogy legyenek már hosszabbak a nappalok, mert még reggel 8 -kor is sötét van! De nem venni észre a kivilágosodást sem, mert köd van és felhők. Na nem nyafogok tovább.
Ahová jöttem, nagyon nagy ház és ez a legigényesebb eddig amiben voltam. Csupa márvány pult, meg valódi tölgyfa hajópadló, és igazi csempe a falon, és hatalmas belmagasság (nyitott födémes) Amolyan igazi udvarház, télikerttel, minden vadonat új. Itt csak angolok dolgoznak, én vagyok az első külföldi akit elfogadott a betegem, mert legalább fehér vagyok....Hát vannak még előnyeim úgy tűnik:-) 
Itt a panzióban van wifi, nem tudom meddig, mert az előző lakó itt hagyta egy papíron a kódot, különben fizetős lenne. Remélem nem veszik észre hogy használom a vonalukat és kapcsolják le, mert fizetni nem szeretnék érte.
Ja, meg az a film sorozat is eszembe jut egyre többet, hogy "Miért éppen Alaszka" mikor egy menő N.Y.-i frissen végzett fiatal dokit Alaszkába küldenek egy világvégi kis faluba és ott szenved....na az is egy vidám sorozat volt a tévében.
Remélem lesz még lágy kenyér.... vagy mittom én mi....Tegnap este jött értem a kolléganőm, felvett mondtam neki, hogy itt nincs ebben a faluban semmi, mikor átértünk a másik faluba megállt velem egy Co-operative-nál (közért lánc) ott volt cash automata és vettem gyorsan kaját is a következő 3 napra. Egy rakás kész étel konzervet (spagettit kis kolbászkákkal, minestrone levest, lencse főzeléket, marhahús levest stb..), egy fürt banánt, nagy zacskó almát, 2 pint tejet, egy nagy kenyeret és 3 féle csokit. Van még sajtom otthonról, meg egy hatalmas mangóm. Szóval most már nem halok éhen. Ahogy megkezdtem tegnap este 8-kor a sleep night műszakom, telefonált az egyik kolléganő, hogy beteg lett és holnap reggel nem tud jönni. Na azonnal bevállaltam, így mikor reggel felkeltem a "munkámból" már kezdtem is a nappalos műszakom ma este 8-ig. Nagyon unalmas volt, semmi nem történt egész délután, tévéztünk. Megnéztem a Dr. Dolittlelt,  utána a Come Dine with Me,  utána még egy vetélkedőt, (deal or not deal) szóval jól kitévéztem magam. Mikor végeztünk este 8-kor hazahozott ide a hotelba a kolléganőm. Bekapcsoltam a tévét és nézek a háttérben valami gyenge show műsort valami állati nagy színházból. Itt a hotelemben meg összegyűlt a falu népe, láttam mikor jöttem be, itt vacsoráznak puccparádéban, csillognak a flitteres ruhák a turkáldából.
Én is megettem a spagetti konzervemet, meg egy paradicsomos babot is.
Élni tudni kell mindig mondtam. Néha felszűrődik valami zene, meg nevetés. Nekem marad a tévé. Boldog új évet!

No comments:

Post a Comment