Saturday, December 11, 2010

Újra utazom

kedvenc temetőm
kedvenc temetőm

kilátás a szállásomról a városkára
Hívott reggel Jessica,  hogy 2 napra kellene mennem helyettesíteni. Na hová? Ez ugye sosem derül ki híváskor, csak amikor már igent mondtam és emailben közlik a részleteket. Szóval majd elájultam, mert megint Oswestry-be kellett jönnöm csak most egy másik beteghez. Legalább a vonatokkal tisztában vagyok. Fel is kerekedtem 406 éves kis kastélyomban komótosan du.3 után, még fotózgattam a fák között a naplementét a temetőben, aztán irány a belváros. Végig mentem megint a karácsonyi piacon, most egy korábbi vonatra vettem jegyet mert ez átszállás nélkül jön direkt Birminghamből Gobowen-be. 1 óra 17 perc. Ahogy elindult a vonat, már rutinosan telefonon megrendeltem a taxit, hogy várjon az állomáson. 5 percet késett a vonat, természetesen a taxi nem várt meg, elvitt valaki mást. Ott álltam megint egyedül a kihalt falu kihalt állomásán, mikor egy taxi odaszólt, hogy mindjárt visszajön értem. Hurrá. 5 perc az út Gobowenből. Mikor megérkeztem Oswestrybe, az a filippinó lány nyitott ajtót, aki elment az orrom előtt egy taxival. Sajnálta, hogy nem tudta, hogy én is idejövök. Csendes volt az éjszaka. Reggel 8-kor leváltott a filippinó lány. Taxit rendeltem és elmentem aludni egy B&B-ba (bed&breakfast) Tipikus angol családiház, egy helyes ötvenes nő fogadott, megmutatta a szobámat és mondta, hogy menjek le reggelizni. Felsorolta a lehetőségeket, amiből választhatok reggelit. Jót nevetett mikor mondtam, hogy ebben a sorrendben hozzon mindent mert éhes vagyok. Büszke volt, hogy el voltam ragadtatta mindentől. Sorban megettem a villás angol reggelit és utána a kontinentálist is. Isteni tea tejjel, sült kolbász, tükörtojás, kevés grillezett gomba mellette, paradicsomból lecsószerűség. Utána jöttek a pirítósok,  hol narancs hol citrom és málna lekvárral. Utána hozott még büszkén, két másfél centi vastag (amerikai) palacsintát friss áfonyával. Ennél jobbat csak San Franciscoban ettem illetve Novatoban. Ettem még egy nagy adag műzlit is aszalt szilvával és sárgabarackkal. Innentől már nem emlékszem semmire csak eldőltem a szobámban és aludtam egész nap. A ház teljesen kedvemre volt berendezve, minden helyiség kicsi, mint az angol családi házakban, ez pont olyan sorház volt, mint a mi utcánk otthon, pont olyan pici hátsókertekkel. Az egész ház fehér színnel volt berendezve, de minden kiegészítő meggy piros volt.  Mint egy baba ház egy mesekönyvből. Minden részlete tökéletes volt. Az ablakokban már adventi dekorációk. Egy képkeretből 3 csinos vidám lány mosolygott. A család gyerekei, de már mind kirepültek, az ő pici hálószobáik voltak kiadva. A szobámban is minden fehér volt, a szőnyegpadló a fal, rengeteg párna az ágyban, hófehér ágynemű, törölközők, minden pirossal dekorálva látszott, hogy a nő nagyon élvezi és szívből csinálja.  Az ablakomból a városka fele látszott, templom toronnyal, a város szélén dombok összevisszasága. Annyira jellemző az egész Angliára. A szépen összeválogatott növények mint deresek voltak, mínusz 12 volt odakint, de verőfényes napsütés. Este taxit hívtam, persze negyed órát késett. 8kor megkezdtem a második éjszakás ügyeletem. Kellemes volt, semmi nem történt mindenki aludt egész éjjel. 
Reggel felhívott a Rota, hogy el kellene mennem 2 napra holnap holnapután fel észak Yorkshire-be 2 nappali helyettesítésre. Igent mondtam, de egy óra múlva le is mondtam, mert szólt a Joy, hogy a Matt-hez kellene mennem éjszakára megint ha van kedvem. Naná, inkább csak átsétálok az utca túl oldalára, mint fel északra, 3 óra vonattal. Bár kedvem lett volna megnézni azt a részt, (3 éj szállás szállodában) átszállás Yorkban, aztán Knaresborough-ban végül Ripon-ba taxival. Majd inkább tavasszal barangolok, ha nem -12 fok lesz. Az egész sziget meg van fagyva (mármint Nagy-Brittania) ott fent nagy havazások, főleg Skóciában. Minden hírekben azt mondják, hogy ne kelljen útra, akinek nem muszáj. Majd máskor fedezem fel ezt a szigetet. Aztán hívott a Vicky, hogy elvállalom-e a Tim-et, 1 hétre live-in (bentlakásos) meló vasárnaptól hétfőig. 7 napra. Naná, viszonylag közel, Birminghamben van. Aztán hívott Jessica, hogy péntek -szombatra vállaljam el a Jonathant, ő is Birminghamben van. Őt is bevállaltam. Miután minden telefonom lerendeztem, kaptam egy szobát ahol ellehetek napközben itt a transhouseban, aztán elmentem kaját venni a Coop-ba, és fotózgattam a napsütésben. Vettem egy nagy marhahúsos pizzát, (mirelitte) és egy fishpie-t. (alul finom hal, felette krumplipüré, rajta reszelt sajt). Dobozostól tettem a mikróba 10 percre, isteni volt.  Vettem még egy kiló almát, meg egy liter Cranberry-t. ezt imádom, jó szomjoltó. (ÉszakAmeriában szedték hozzá a tőzegáfonyát ez van ráírva) A pizzát viszont túlsütöttem, így most már tudom hogyan készül a műanyag, mert kb. olyan kemény lett.  Most szerda este van, 8-ra átjöttem M-hez, 10-kor szólt, hogy menjek aludni, ő még éjfélig fent van, de nem kell neki segítség. Elindítottam a mosógépet, ő békésen majszolja a csilis marhasültet amit az előbb rendelt telefonon én meg a maradék műanyag pizzát. Holnap reggel 10-kor visszamegyek Birminghambe.

No comments:

Post a Comment