Friday, February 25, 2011

PORTSMOUTH-ba megyek

Portsmouth 150 éves hadi hajóval

Portsmouth Harbour

Gunwharf Shopping Centre



HMS 1860 Warrior





Portsmouth Harbour
Felirat hozzáadása
Gunwharf kikötő
Tegnap még mikor összevissza rohangáltam, hívtak, hogy elvállalok-e egy 4 napos munkát Portsmouthba. Naná, a tengernél bármikor! Fülig ért a szám. Másnap reggel telefonáltam a cégemnek, hogy adják már meg az infót, mert nem az éjszakában akarok odaérni. 4 órás vonatút. Egy óra múlva már boldogan baktattam a New Streeti forgatagban az állomás felé. Vettem 2 db 50 p-s szendvicset, egy ham salad és egy egg mayo-t. Megvettem a jegyem, drágábbra számítottam oda-vissza kb. 70 font volt. Aztán még vettem egy pár kaját az indulásig a 99p boltban. Most ülők a crosscountry-n és írok itt van időm. Szerencsére van a vonaton konnektor, mindenki gépezik ameddig ellátok. Most hagytuk el Coventry-t,  Leamington Spa-t. Oxfordot. Remélem nem késik a vonat és elérem a csatlakozást Southamptonban és tényleg 4-kor Portsmouth Harbour-ban leszek. Jó lenne még valamit látni ma a városból. Na itt folytatom. Nem késett egy vonat sem, du.4-kor szálltam le a vonatról Portsmouth Harbour vasutállomáson. Ez itt a világvége, még 10 méter és a vonat a tengerben landolt volna. Ha jól látom csak 1 max. 2 sin lehet itt. Közvetlen itt a kikötő, a komp, a Spinnaker torony, a bevásárló központ a történelmi hajó múzeum a hotelem és az ügyfelem is. Végre egyszer minden egy helyen van. El sem hiszem. Ahogy leszálltam a vonatról, már gyönyörködtem a 150 éves hatalmas 3 árbócos hadi vitorlásban. Ugyanitt van a kikötő és a Történelmi Hajó Múzeum és a szállodám ahol 5 napot alszom majd. Bementem a a hajózási múzeum területére is, de mivel már csak 1 óra volt a zárásig, nem váltottam jegyet, csak az ingyen megnézhető dolgokat láttam. Kár, hogy ilyen későn értem ide. A maritim boltokban is vettem kincseket, ahhoz képest, hogy nincs turista szezon, elég sokan voltak. Zárásig megnéztem amit lehetett, utána kerestem csak meg a szállodám, ami kb. 2 házzal van ettől a Royal Maritim Hotelt. Nagyon tetszett. Láttam tengerész nőt is. Na ez is szívesen lennék, de már lekéstem. Szuper, lepakoltam és irány vissza a partra. A vasútállomás túl oldalán van a 2005-ben épült Spinaker torony. 1 perc múlva már a nagy modern bevásárló központ árkádjai alatt kóvályogtam és mentem a sirály hangok után a kikötőbe és a Spinnaket toronyhoz. (Ja….. a sirályhangok hangszóróból jöttek, a mélygarázsból, hogy ne legyen unalmas a garázs, összeraktak régi vitorlásból és egyéb tengeri dolgokból egy kis életképet. Telitalálat, mert megmosolyogtat) Már kezdtek zárni mindenhol. Egyszerre csak eltűntek az emberek. Úgy látszik, addig van élet, amíg nyitva a kereskedelem. Nagyon modern, a Spinnaker kilátó a vízparton, a hatalmas és nagyon szép bevásárló központ mellett. Itt van egy kicsi városi kikötő is. Fotóztam pár esti képet, hazafelé megálltam a Fish&Chips-nél és vettem frissen sült tőkehal filét sült krumplival. 4.50 volt, elég drága ahhoz képest, hogy ugyanez nagyobb adag krumplival Birminghamben a kis pakisztáni kifőzdében Wittonban, csak 1.25 font. Finom forró volt, alig tudtam elaludni úgy jóllaktam. A hotelszobám ablakából a Spinakker toronyra látok a háztetők felett. Másnap reggel gondoltam a parton köszöntöm a hajnalt, ömlött a nép ki a kompból, ami kb. 6 percenként érkezik. Az öböl túloldaláról Gosportból jönnek át dolgozni. Itt van a közelben Wight sziget is. Aztán  esett az eső és olyan szürkeség volt, hogy azt sem lehetett látni, merről kel fel a nap. Este munka után mentem rögtön a partra, néztem a távoli hajókat és fényeket. Élveztem a friss levegőt.  Nagyon taszító látvány tud lenni apálykor egy iszapos kikötő.  

No comments:

Post a Comment