Friday, April 22, 2011

Gloucester, Gloucestershire

milyen lehet a régi fogadó?

sétáló utca

élő történelem háttérben a katedrális

város részlet

az iskola egyik hivatala

oldal hajó

II. Edward

mennyezet a katedrálisban

Normandiai Róbert


a plafont kell figyelni, a padlóban sírok vannak

kerengő

a kolostor belső udvara

itt mostak a szerzetesek

színes fények a kerengőben

Gloucester katedrális

öltönyben focizó iskolások a katedrálistövében

King's School
Egyik nap Stonehousba mentem dolgozni, másnap délelőtt hazafelé megszakítottam az utam, leszálltam Gloucesterben a vonatról végig sétáltam a nagyon helyes kisvároson. Nagy forgatag volt a bevásárló utcában, én is végigböngésztem pár üzletet, kinéztem mit fogok megvenni. Gyönyörű régi fagerendás épületeket találtam, egyik fogadó, másik pizzéria, annyira tetszik, hogy minden régi dolgot használnak, és nem cserélnek le semmit feleslegesen újra. Ezt a hagyomány tiszteletet, valahogy az angolok nagyon jól csinálják. Olyan természetesen élnek együtt múzeumba illő tárgyakkal és épületekkel, lassan elhiszem, hogy a Harry Potter igaz történet. Olyan helyszinekkel találkozom mint amit a filmben láttam. Itt történetesen ez most igaz is, mert a film egy részét itt forgatták a Gloucesteri katedrálisban. A katedrális gyönyörű, láttam II. Edward és Normandiai Róbert sírját. Közvetlen csatlakozik hozzá a kolostor, mely fedett kerengője csodálatos, ez a legszebb egész Angliában. Nem győztem betelni vele. Majdnem egyedül voltam, mert még nincs turista szezon, és hétköznap kora délután nem megy senki egy katedrálisba. Szóval nagyon élveztem. Középen a kert is nagyon tetszett. A katedrálist körbejártam, és a körülötte lévő utcák is nagyon régiek, annyira időtlennek tűnt minden, hogy akár pár száz évvel korábban is lehetnénk. A közelben van a neves King's School, ahonnan nagyon helyes kisdiákok jöttek ki régimódi egyenruhában. Az iskola vörös téglás barakk szerű épülete annyira csúnya ipari negyednek néz ki, hogy nálunk már tuti lebontásra került volna. Itt meg büszke rá mindenki. Na ezt is el kellene tanulnunk az angoloktól. Az egész városkában a fejem felett vijjogtak a hatalmas sirályok, olyan tengerparti érzést adva az embernek, hogy szinte vártam, egyszer csak meglátom a vizet. A város mellett folyik az Avon folyó, egy szélesebb részénél van a történelmi dokk negyed. Ami csak tovább fokozza a város báját.
Nagyon örültem hogy leszálltam és körbejártam. Ja, mikor mentem vissza az állomásra, még megvettem egy rakás ruhát Adrinak, amit idefelé kinéztem. Tuti jövök még ebbe a városba.

No comments:

Post a Comment