Thursday, September 16, 2010

getting crazy about magyar bürokrácia

Bürokrácia magyar módra

Beadtam apu (82) és felesége (76) kérelmét B városunk idősek otthonába. Általam jogosultak, mivel ők G városban laknak, én meg B városban. Állandó, végleges elhelyezést kértünk, ezért a kérdőív elején az "a" pontot karikáztuk be, nem a "b" pontot, ami az átmeneti, ideiglenes elhelyezésre való kérelem.
A papa csak a mama révén jogosult, mert a mama rosszabb állapotban van, első vizsgálat alapján bekerült, papa ápolási szintje nem éri el a 4 órát, de mama révén beveszik.
Mama 3 hét múlva meghalt strokeban, az otthon elutasította a papa kérelmét, mert így egyedül nem jogosult az ápolási szintje.
Fellebbeztem az ORSZI felé, mert azóta jelentős állapot változáson esett át ő is.
Az első vizsgálatot SZ város munkatársa végezte, mivel papa G városa odatartozik.Hozzájuk küldtem ergo a felülvizsgálat kérelmemet, indoklás: papa az elmúlt hetekben súlyos epe műtéten esett át, lelkileg megtörte felesége elvesztése. Felhívtak, hogy nagyon sajnálják, a felülvizsgálatot egy harmadik K megye munkatársa fogja már elvégezni. De időközben rendelet változás történt aug.17-én, ezért ha az otthon vezetője elfogadja a papa jelentkezését, akkor én visszavonhatom a fellebbezési kérelmemet és még a 2.000 FT fellebbezési díjat is visszakapom.
Nosza felhívtam az otthon nagyon kedves vezetőjét, persze menjek be új nyomtatványokért, mert én még az aug.17-i rendelet változás előtt nyomtatványokon adtam be a kérelmet. Újra el kell mennünk a házi orvoshoz G városba, hogy kitöltse az melléklendő orvosi véleményt. Mindent a nulláról kell kezdeni.
Jaaaa.... és ezzel elveszítjük az 2 hónapja bent lévő sorszámunkat!
Felhívott SZ városban lévő ORSZI, hogy nem jó a fellebbezésem, mert én írtam alá és nem a papa mivel ő a kérvényező. Mivel papa intézőképtelen, én intézek mindent, mindenki tudja. Az első kérelmet és egyéb csatolmányait még ő írta alá, de a lassan 2 hónapja tartó problémáktól megkíméltem, mert csak sírdogál, hogy őt miért nem veszik be.
Felvetettem, hogy a fellebbezésemkor csatolt kórházi vaskos zárójelentés alapján mivel már úgyis látták egyszer az ORSZItól a papát, nem lehet-e elfogadni a fellebbezést. Nem lehet, ragaszkodnak hozzá, hogy vigyük le papát megtekintésre G városba, és K megyéből odajön megnézni majd az ORSZI munkatársa.
Mindenkinek felesleges benzin pénz időrablás és idegölés..............
Drága mama, nagyon szép temetést rendeztem neki.
A Fiumei úton volt szórásos temetése. 14-en voltunk.
Szép szeptember végi napsütés volt, mikor elment közülünk utolsó útjára. Szívünkben mindig tovább él.

No comments:

Post a Comment