Friday, May 27, 2011

Bridgnorth Shropshire


Bridgnorth főutca

lefelé a felső városból


babaház bolt

sok száz év terhe

sok százéves kő ablak

Severn folyó hídja

alsó és felső város, közte a folyó

kiránduló vonatok

öreg bőröndök dekorálják az állomást

ennyi maradt a várból


sikló

Letekintve a folyóra a felső városból

Londonból, csak hogy változatos legyen az életem felmentem 10 napra dolgozni Anglia szívébe, Birminghamtől nyugatra, egy 1100 éves kisvárosba.
Bridgnorth a Severn folyó partján fekszik, ill. tornyosul fölé. Pici kis antik városka, amit mintha elfelejtettek volna, kb. 300 m hosszú az egész, több száz éves házakkal, a hegyek között. Az alsó városból a dombtetőn lévő felsővárosba akár egy kis siklón is felmehetünk ami szintén bájos az ütött-kopottságával. Vonat sem jár erre, csak turisták utaznak a régi gőzösön pár városkányi távot. Hihetetlen csend van lent az alsó városban ahol én laktam, csak a folyó partról a rengeteg liba gágogása hallatszik és a gőzmozdony fújtatása. Ja és harangszó! Ennyi idilt egy helyen még nem is láttam, mintha visszakerültem volna a gyerekkoromba, vagy valaki máséba. Olyan illatos és tiszta levegője van, amit még nem is éreztem. A felső város nagyon hangulatos a maradék várfallal, templomokkal és város kapuval. Tele turistával, pedig még nincs is szezon.

1 comment:

  1. Szia Bea!
    Klassz ez a kis városka, Shropshire-ről mindig kedvenc íróm, Wodehouse jut eszembe és Lord Emsworth, az egyik kedvenc főhőse.

    ReplyDelete